donderdag 26 september 2013

Slimste Bedrijf van Nederland 2013, Het beste uit mensen voor welvaart en welzijn

Er ligt nog veel onbenut potentieel in organisaties dat kan worden ontsloten. Het merendeel van dit potentieel zit opgesloten in de mensen. Het blijkt dat 75% van de strategische vernieuwingen wordt verklaard door sociale innovatie, en maar 25% door technologische innovatie. Sociaal innovatieve bedrijven weten beter gebruik te maken van hun bestaande kennisbasis in combinatie met nieuwe (technologische) kennis (Volberda et al. 2010). Dit beeld herkennen wij bij Syntens!
Syntens helpt MKB-ondernemers, zoals u, met duurzame vernieuwing en bevordert hiermee de welvaart en het welzijn in Nederland. We zien dat ondernemers die werken vanuit dienend leiderschap het beter doen. Ook ondernemers die focussen op de toegevoegde waarde van het talent van hun medewerkers doen het goed. En we zien dat goed en vernieuwend werkgeverschap uiteindelijk goed is voor omzet, winst en maatschappij. Daar is inmiddels overtuigend bewijs voor. Wij noemen dat slimme bedrijven!

Bent u een slim bedrijf?
Bent u een ondernemer die het beste uit mensen haalt? En betrekt u uw medewerkers en uw omgeving bij innovatietrajecten. Is uw bedrijf slimmer gaan werken en boekt u daarmee ook resultaat? Werkt u aan een stimulerende en open cultuur binnen uw onderneming? Vertrouwt u meer op verantwoordelijkheid dan op controle? Schrijf u dan in voor de verkiezing Slimste Bedrijf van Nederland. Doel van deze verkiezing is om slimme bedrijven zichtbaar
te maken, te feliciteren met hun resultaat en om andere organisaties te inspireren en te laten leren van hun ervaringen.

Bedrijven die zich willen opgeven hebben:
  • een effectieve aanpak van verandering waarbij medewerkers en omgeving betrokken worden
  • nieuwe omzet gerealiseerd door organisatieverandering
  • een verhoogde productiviteit van medewerkers gerealiseerd
  • maatschappelijk verantwoord ondernemerschap onderdeel gemaakt van hun bedrijfscultuur
  • verbetering van de bedrijfsvitaliteit gezien bij één van onderstaande indicatoren;
  • verzuim medewerkers
  • verloop medewerkers en klanten
  • tevredenheid medewerkers, klanten en stakeholders
  • meerwaarde gecreëerd in één of meer van de volgende categorieën: leiderschap, netwerken, cultuur, flexibilisering, talentontwikkeling, zeggenschap
Door dit alles ervaren klanten en medewerkers de positieve gevolgen van slimmer werken in de
dienstverlening van het bedrijf.
Interesse om deel te nemen of verder te lezen? Kijk op Syntens - MKB Krachtcentrale.

NUzakelijk - Duurzaam

Cleantech & MVO related links

Enterprise Europe Network - Automotive

Enterprise Europe Network - Energy

Inspiration quotes

"Het kapitaal van een onderneming wordt niet bepaald door de prachtige produkten of fantastische dienstverlening, het kapitaal van een onderneming wordt bepaalt door de mensen die deze onderneming maken."
(Jan-Willem Koppers, Manager Dell)
'Sometimes when you innovate, you make mistakes. It is best to admit them quickly and get on with improving your other innovations.' – Steve Jobs

'If you work just for money, you’ll never make it, but if you love what you’re doing and you always put the customer first, success will be yours.' – Ray Kroc