vrijdag 19 april 2013

Futurallia 2013 Istanbul 5 t/m 7 juni 2013 (WTC Twente, WTC Istanbul)

Bron: WTC Twente

Wat biedt Futurallia u?
Dit 2-daagse wereldwijde business forum en matchmaking event opent voor u nieuwe deuren naar een markt waar Europa, Midden-Oosten, Afrika en Azië elkaar ontmoeten. Gedurende twee dagen heeft u de kans om 16 vooraf geplande meetings te voeren met partners van uw keuze uit meer dan 30 landen. Tevens biedt Futurallia u onbegrensde mogelijkheden om te netwerken en het zakendoen in Turkije te verkennen. Het WTC Twente is delegatieleider voor Duitse en Nederlandse bedrijven uit de Euregio.
  • Futurallia betekent zoveel mogelijk bedrijven zien en spreken tailored to your needs
  • Gratis tolken
  • Mogelijkheid zich door een ervaren deskundige van het WTC Twente te laten vertegenwoordigen in plaats van zelf af te reizen
  • Meer dan 20 bedrijfssectoren uit meer dan 30 landen
  • Tot 16 vooraf geselecteerde 1-op-1 afspraken per deelnemer in 2 dagen
  • Meer dan 600 deelnemers
  • Meer dan 8000 georganiseerde afspraken en ruim 2000 informele meetings
Succespercentages
Dit zijn de succespercentages van Futurallia 2012:
  • More than 1600 identified projects of collaboration in total
  • An average of 3,4 identified projects per company
  • 80% of the participants who answered, have identified at least two projects
  • Identified partnerships :
    - 69% commercial partnerships - 24% information exchanges
    - 23% industrial partnerships - 17% technological partnerships
    - 6% financial partnerships - 11% other partnerships
Source : satisfaction survey based on 252 event evaluations
Voor meer statistieken download hier de volledige survey

Futurallia Istanbul 2013 zal bedrijven ontvangen uit meer dan 30 landen uit de hele wereld, zoals Algerije, België, Brazilië, Bulgarije, Burkina Faso, Filippijnen, Canada, Egypte, Frankrijk, India, Ierland, Italië, Ivoorkust, Kameroen, Mexico, Marokko, Nederland, Nigeria, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Spanje, Tunesië, Turkije en de Verenigde Staten.


Inschrijving Futurallia 2013 geopend!
Futurallia 2013 wordt gehost door World Trade Center Istanbul. U krijgt een uniek inzicht van de groeiende Turkse markt en gelegenheid om potentiële zakenpartners te ontmoeten.
U kunt deelnemen via het World Trade Center Twente door middel van het inschrijvingsformulier:
De inschrijving sluit op 26 april aanstaande dus meldt u deze week nog aan.

Meer informatie en nuttige links:

Single market for goods Late Payment Information Campaign in the EU

Source: European Commision Enterprise and Industry

Companies go bankrupt waiting to be paid. Jobs are lost. Dreams die. Across the European Union, paying suppliers late is common. It costs little and is considered acceptable. But it does great harm. Every year, hundreds of thousands of European businesses have closed waiting for late payments. Small and medium-sized enterprises are particularly exposed to late payment, and business selling across borders are especially vulnerable. The late payment culture has to change, and the European Union is equipping business with the tools to make this change happen.

Late payments constitute a major obstacle to the free movement of goods and services in the single market and could substantially distort competition. The resulting administrative and financial burdens impede cross-border trade. Small and medium-sized enterprises (SMEs) and the craft sector are most vulnerable. Despite the adoption and application of Directive 2000/35/EC on combating late payment in commercial transactions, late payment is still a common practice across the European Union.
The reality for European enterprises, and especially for SMEs, is that late payment for goods delivered and services provided leads them into bankruptcy, with the direct effect of increasing unemployment. As a result the entire European economy is negatively affected by this phenomenon.
In order to protect European businesses, in particular SMEs, against late payment and to improve their competitiveness, a new Directive 2011/7/EU on combating late payment in commercial transactions was adopted on 16 February 2011 and must be integrated into national law by Member States by 16 March 2013 at the latest.

For more info please visit THIS WEBSITE

donderdag 18 april 2013

Nieuwe tender Innovatie Prestatie Contract (IPC) geopend

Bron: Syntens websiste

Het ministerie van Economische Zaken stelt 7 miljoen euro beschikbaar voor de Innovatie Prestatie Contracten (IPC-)regeling om samenwerking en innovatie in het MKB te versterken. De IPC-regeling zal opengesteld worden voor aanvragen van 1 mei 2013 t/m 20 juni 2013.
Dat de IPC-regeling succesvol is, bewijzen vele trajecten die inmiddels zijn afgerond. In bijgaand filmpje vertellen de deelnemers aan het IPC Logistiek over hun ervaringen en resultaten van hun traject.


Wat is IPC?
Innovatie Prestatie Contract (IPC) is een subsidieregeling van het ministerie van Economische Zaken om innovatie en samenwerking te stimuleren. Een IPC groep bestaat uit 10 tot 20 MKB ondernemers die (deels) gezamenlijk innoveren. De groep wordt vertegenwoordigd door een penvoerder, dit is een non profit organisatie die ondernemersbelangen behartigt, zoals bijvoorbeeld een brancheorganisatie. De IPC regeling wordt uitgevoerd door Agentschap NL, zij beoordelen de aanvragen.

Syntens ondersteuning bij IPC projecten
Syntens Innovatiecentrum helpt de kans van slagen van innovaties in IPC (Innovatie Prestatie Contract) verband te vergroten. Dat doen we door ondersteuning in drie richtingen: verbinden, kennis en procesbegeleiding.

Meer informatie is HIER te lezen.

Voorbeelden van succesvol samenwerken kunt u HIER zien van ondernemers die u voorgingen.

Cleantech & MVO related links

Enterprise Europe Network - Automotive

Enterprise Europe Network - Energy