woensdag 17 oktober 2018

21 Zweedse OEM-ers willen toeleveranciersontmoeten die DIT kunnen leveren, Elmia Subcontractor Connect 2018

Bron: Enterprise Europe Network - Sweden

Op de Elmia Subcontractor Connect, een grote beurs voor OEM-fabrikanten en hun toeleveranciers in Jönköping Zweden, zijn ook dit jaar de grote Zweedse bedrijven als Volvo, Scania en 19 andere bedrijven op zoek naar specifieke toeleveranciers die kunnen helpen met de complexere technische toeleverdelen waar men nu nog geen leverancier voor heeft gevonden.
Indien u als maakbedrijf deze productvraag kunt oplossen, is er de mogelijkheid voor een exclusief gesprek op de beurs bij één van deze grote namen. Hierin kunt u de eerste contacten leggen voor toelevering van half-fabrikaten in een nieuwe intensieve samenwerking waarbij product ontwikkeling en productie proces optimalisatie verder worden opgepakt.


Dit wordt gevraagd:

Can you offer what these buyers are looking for?  Sign up for matchmaking at Elmia Subcontractor! There are currently 21 buyers that will participate in the matchmaking at Elmia Subcontractor. Please find a list below with short descriptions of what the buyers are looking for and a link to more detailed presentation. Sign up here! https://subcontractorconnect2018.b2match.io/

OEM Buyers registered and what they are looking for, find more details in their profile for matchmaking by visiting their profile using the company name:
  1. LEAX GROUP (Sweden) Looking for casted, forged and cutted raw material.
  2. Volvo Cars AB (Sweden) Looking for commodities regarding automotive / cars
  3. AQ Group AB (Sweden) Looking for expertise in turning, milling and grinding.
  4. AP & T (Sweden) Looking for large face millings, from 4m up to 15m.
  5. Envac Scandinavia AB (Sweden) Looking for non-serial manufacturing. Laser, punching, welding, latheing, edge press and assembling 
  6. Skeppshults Press och Svets AB (Sweden) Looking for progressive tools for 125-630 ton presses.
  7. Parker Hannifin Manufacturing Sweden AB (Sweden) Looking for aluminium die casting.
  8. Tilka Trading AB (Sweden) Looking for steel and stainless washers in various size and hardness. 
  9. Hestra Inredningar AB (Sweden) Looking for welded and bended stainless products. Wire products. 
  10. CorPower Ocean AB (Sweden) Looking for milling/turning, sheet metal manufacturing, corrosion protection and surface coating, fasteners for corrosive environments, cable harness and control cabinets. Machining of large structure parts – welding and coating/painting. Sizes up to 8 meters in length. 
  11. Benzlers AB (Sweden) Looking for quality suppliers for gear box components. Worm screw, pinion shaft, gear wheel, hollow shaft with round grinding and key way inside. Foundry for casting of grey iron.
  12. Haldex Brake Products AB (Sweden) Looking for forging and machining production of the parts in range from 0,1kg to 1kg
  13. Milleteknik AB (Sweden) Looking for fastening solutions as screws and more for electrical cabinets. Production/forming of metal cabinets. Cables for connecting PCBA’s.
  14. TAWI AB (Sweden) Looking for CNC-processed material in for example aluminium, steel, stainless steel and POM. Small series around 50-100 pcs per batch. Cables and circuit boards for lifting trolleys.
  15. Gunnebo Industries AB (Sweden) 
  16. ABL Construction Equipment (Sweden) Looking for quality suppliers of round tubes.
  17. Cidan Machinery (Sweden) Looking for quality suppliers to support our production Folding Machines and Shear Machines 1. Aluminium profiles. 2. Machining, Turning and Milling with CNC operating machines for metal sheets up to 4.5m. 3. Panel enclosures (Enclosure systems). 4. Gear Wheels.
  18. Scania CV AB (Sweden) Looking for suppliers of powder forging/sinter forging and suppliers of aluminium forgings – for parts less than 1 kg with a volume between 1000 pcs to 150 000 pcs per year.
  19. Fortaco Group Oy (Finland) Looking for sheet metal processing experienced in marine/offshore. Castings/forgings. Aluminum sheet metal parts/profiles. Plastic forming in ABS & Polycarbon. Wire harness.
  20. Ceram Optec SIA (Latvia) Looking for suppliers in medical and laser sphere. Optical fiber connectors, Medical laser parts. Tubes for fiber bundles production. SiCl rod's for fiber production.
  21. CERN (Switzerland) Looking for vacuum vessel chambering, Bellows, 3D-printing in metal, Coatings, Welding - deep drawing and Ceramics (aluminiumoxid)
Aanmelden:
Voor deelname dient u zich aan te melden voor de matchmaking op de Elmia, waarna u exclusief met de door u gewenste bedrijven een afspraak kunt maken. Aanvullend kunt u uiteraard andere deelnemers van de matchmaking overtuigen van uw kwaliteiten of de beurs over lopen en daar nieuwe contacten opdoen. Deelname aan de matchmaking, inclusief toegang tot de beurs kost 249 Euro voor twee dagen.
De Zweedse zakencultuur past goed bij die van de Nederlandse. Kwaliteit, relatie en oog voor duurzaamheid staan centraal in een gemoedelijke sfeer. Elmia, misschien wel het best bewaarde geheim voor zakendoen met Scandinavie en de Baltische Staten. Sköl!

Informatie:
Mocht u vragen hebben dan kunt u zich het beste wenden tot mijn Zweedse Enterprise Europe Network collega's ter plaatse, of voor algemene informatie uiteraard met mij.
- Malin Jönsson  +46 733-307092 malin.jonsson@almi.se
- Markus Jonsson +46 761-733718 markus.jonsson@almi.se
- Max Sundvall +46 725-029131 max.sundvall@almi.se 

woensdag 3 oktober 2018

Match Sandd en CargoBee voor last mile logistic solution



Bron: KvK

Maarten Albers van Sandd en Karel Dijkman van CargoBee

"Dat is precies waarom je het doet: creating synergy"

De nieuwste match made online is die van Sandd en Cargobee. Sandd, in 1999 opgericht als postbedrijf, zit midden in de transitie van post naar bezorgbedrijf en is op zoek naar andere verdienmodellen. Om versneld creatieve mkb’ers te ontmoeten die kunnen meedenken, zette Sandd een challenge op het online platform KVK Business Challenge. Broer en zus Karel en Inge Dijkman van Cargobee postten een bericht over hun licht elektrische vrachtvoertuig en voilà: de match. Inmiddels draait er een pilot met een van hun voertuigen, vertelt Maarten Albers, een van de business innovators bij Sandd.
Bezorgbedrijf Sandd is op zoek naar interessante partners die creatieve en innovatieve oplossingen ontwikkelen. Om versneld met dit soort start-ups en mkb’ers in contact te komen, besloot Sandd mee te doen aan KVK Business Challenge, vertelt Maarten. De challenge luidde: “Hoe kunnen we ons fijnmazige postbezorgingsnetwerk ook op andere wijze inzetten, zodat het werk van onze bezorgers interessant blijft en misschien iets diverser wordt?” De reactie van Inge en Karel Dijkman over de mogelijkheden van hun product – een licht elektrisch vrachtvoertuig (LEVV) – trok meteen de aandacht van Maarten. “Wij zijn op zoek naar groene vervoersoplossingen om onze ecologische voetafdruk zoveel mogelijk te verminderen”, zegt Maarten. “Daarnaast spelen we hiermee in op aanstaande nieuwe wet- en regelgeving voor binnensteden over opstoppingen en luchtvervuiling. Ook is het natuurlijk gewoon leuk om te bezorgen met zo’n nieuw vervoermiddel.”

Pilot

Cargobee deed mee aan KVK Business Challenge vanwege de mogelijkheid om meer publiciteit te krijgen voor hun product, vertelt Karel Dijkman. “En uiteraard om in contact te komen met grote bezorgbedrijven. Daarvoor is ons product uiterst geschikt. Het mag op het fietspad, kan tussen paaltjes door, je mag het op de stoep parkeren: dat maakt dat je er gemakkelijk mee de wijken in kunt. En het is natuurlijk een schoon voertuig.”
Voor Cargobee is de match nu al een succes. Niet lang na de ontmoeting op het Diemense distributiecentrum van Sandd, kreeg de pilot vorm voor de regio Amsterdam.
Hierin test Sandd het voertuig voor drie maanden. Daarbij haalt het bedrijf relevante data op over bijvoorbeeld volume, actieradius, wendbaarheid en andere parameters.
Niet alleen Sandd haalt waardevolle data uit de pilot. Voor Cargobee is het een uitgelezen kans om het product in de praktijk te testen. Karel: “Je loopt tegen dingen aan waar je nog niet eerder rekening mee had gehouden en die voor verbetering vatbaar zijn. Voor ons is dit ook heel leerzaam.”
Opvallend is de snelle gang van zaken. Maarten: “Twee weken na ons contact stond het voertuig hier!” Karel: “Wij zijn klein en flexibel en kunnen snel handelen, dus dat was gauw geregeld.”

Samenwerking?
Hoe de verdere samenwerking er uit gaat zien, hangt af van de pilot. “Voor nu is het belangrijk dat we de KPI’s valideren, dan heb je daarna helder hoe effectief dit middel is ten opzichte van alternatieven”, zegt Maarten.
Aan de samenwerking zal het wat Maarten betreft niet liggen: “Het snelle schakelen door Karel en Inge is absoluut een voordeel. Ook is het fijn dat ze meedenken. En als persoon hebben we ze als heel prettig ervaren. Open, transparant en heel direct.”
Het klikte goed aan beide kanten, vertelt Karel: “Je praat over dezelfde dingen. Over de toekomst van de stadslogistiek bijvoorbeeld. Dat gaat niet alleen over pakketjes maar ook over bereikbaarheid. Wij puzzelen mee om het beter te doen. Iedereen wil die grote bussen uit de binnenstad van Amsterdam, de kades staan vol, er kan niks meer door, ze staan te gassen en te puffen – dat kan niet gezond zijn.”

‘Positief’

Over KVK Business Challenge is Maarten zeer te spreken. “Vanaf de start tot het eind hebben wij het als heel positief ervaren, professioneel en goed begeleid. Het was goed om in contact te komen met Cargobee maar ook met andere start-ups die we hebben uitgenodigd op de Encounter. Dat is precies waarom je het doet: creating synergy. Dat is waarom ik vind dat dit soort challenges goed werken. We hebben het met volle overgave opgepakt en dan zie je dat het je veel oplevert. Supermooi om te zien”, aldus Maarten.


Persoonlijke aanvulling:
Met het helder maken van het innovatievraagstuk voor Sandd heb ik in het Enterprise Europe Network het profiel internationaal uitgezet en de diverse reacties met Sandd besproken. Tijdens de face-to-face meeting heb ik als tafelbegeleider het proces begeleid tussen de diverse partijen. Tevens heb ik CargoBee bij bekendworden van deze innovatie benaderd als bestaande relatie om te reageren op dit innovatievraagstuk, waaruit deze samenwerking is voortgekomen. Vanuit de diverse (inter)nationale reacties heeft Sandd veel kennis en inspiratie opgedaan voor verdere innovatietrajecten binnen de organisatie en inmiddels is Sandd weer actief in het volgende KvK Addventured programma.
In dit proces komt precies mijn passie tot uitdrukking, het koppelen van kansen en innovatie tussen ondernemers onderling met als doel een versterking van de betrokken partijen op basis van vraag, aanbod en een internationaal netwerk.
Olaf ter Haar, Enterprise Europe Network adviseur bij de Kamer van Koophandel, oktober 2018

vrijdag 14 september 2018

Adressing Men's health issues in 2018 - Global fund raising campain The Distinghuised Gentleman's Ride


What is this all about;

On Sunday September 30th 2018, over 120,000 distinguished gentlefolk in over 650 cities worldwide will don their cravats, tustle their ties, press their tweed, and sit astride their classic and vintage styled motorcycles to raise funds and awareness for men’s health, specifically prostate cancer and men's mental health.

The Distinguished Gentleman’s Ride
Was founded in Sydney, Australia by Mark Hawwa. It was inspired by a photo of Mad Men’s Don Draper astride a classic bike and wearing his finest suit. Mark decided a themed ride would be a great way to combat the often-negative stereotype of men on motorcycles, whilst connecting niche motorcycle communities together.
That first ride in 2012 brought together over 2,500 riders across 64 cities. The success of the event encouraged the founder to consider how it could be used to support a worthy cause.
Influenced by the tragedy of losing one of our ride hosts to depression, from 2016 we have seen a change in our health fundraising goals. Now, the funding of men's mental health programs is a Distinguished Gentleman's Ride focus, in addition to prostate cancer research through our new official charity partner The Movember Foundation and the support of our title sponsors Triumph Motorcycles and Zenith Watches.

The Ducati Supersport 1997 Imola:

The bike will transform from a 1997 full fairing Ducati 900 Super Sport Carenata (SSC) to a Super Sport Nuda (SSN). The Imola is #007 of only 25 bikes being upgraded by the Dutch Ducati import company to mark the almost last carburator engines in parallel to the 900 Final Edition (FE), a model produced from 1991 to 1997 in Bologna. together with the legendary Monster, it saved the Ducati company from bankrupcy.
This model bike was followed up by the fuel injected bike called  900 SS i.e.
My bike will be ridden with the carbon belt covers removed and a rinkling dry clutch behind an open clutch cover. To make the specific Ducati belt drive visible for others. The open exhaust will be replaced by a street legal low placed exhaust to accomodate my pillion partner Ellen.

We think the bike will than better meet the "Cafe Racer Style" as being requested by this event. We will ride in style again dressed up like gentleman and gentle lady! And for a small taste of biker bad-ass I have even grown my side-whiskers for this event. More info on the Ducati Supersport bike visit Wikipedia.

Join me as asponsor for The Distinguished Gentleman's Ride 2018
Last year this global event raised US €4.85 milion for the Movember Foundation which is already being invested into men's healt programms, and this year, 2018,  we are aiming even higher and have set the goal at US $ 6 milion. Let's make it happen!

On Sunday the 30th of September, I will don my finest attire with my fellow men and women across the globe to join the fight with The Distinguished Gentleman's Ride to raise awareness for prostate cancer and men's mental health.
But before I press my tweed and polish my boots, I need you to donate what you can for this meaningful cause and help me reach my goal and earn a mention on my "Fairing of Fame" during the ride. Please support us with a donation (no matter how small) and sharing this ride to your network to create awareness!

My fund raising page to make a donation is HERE! Tax deductable recepy included! 

For your uncles, your brothers, your fathers and friends.

Donate what you can, for their lives need not end.


Ellen & Olaf, Hengelo Ov. the Netherlands

P.S.
Are you also participating and riding a Ducati on this event?
Join the "The Distinguished Dutch Ducati Riders Team" and share the inspiration.

Cleantech & MVO related links

Enterprise Europe Network - Automotive

Enterprise Europe Network - Energy