woensdag 5 november 2014

Slotbijeenkomst Innterreg IV-A 2 Connect Business

Bron: KvK Oost

Wij nodigen u hierbij uit voor de slotbijeenkomst van het INTERREG IV-A project 2 connect Business, waarin we terugblikken, vooruitkijken en nieuwe plannen smeden voor grensoverschrijdende samenwerkingsverbanden.
De bijeenkomst vindt plaats op:

Vrijdag 28 november
van 10.30 tot 16.00 uur
in de Mercatorhalle in Duisburg

Doelgericht advies voor bedrijven uit Nederland en Duitsland, subsidie voor uw zakelijke activiteiten in het buurland en het stimuleren van nieuwe samenwerkingen – dat is het doel van 2 connect Business. Bij de aftrap van de slotbijeenkomst kijken we samen even terug op de belangrijkste projectresultaten van de afgelopen drie jaar, voordat we onze blik met enkele presentaties en interviews met ondernemers op de toekomst richten. We streven naar de gezamenlijke (verdere) ontwikkeling van oplossingen voor actuele en toekomstige vraagstukken in onze grensregio. Hierbij zijn de sectoren logistiek, food, tuinbouw, health, hightech, energie en milieutechnologie van grote strategische betekenis.
In parallelle workshops kunnen Nederlandse en Duitse ondernemers uit verschillende sectoren ervaringen uitwisselen, contacten intensiveren, kennis delen en krachten bundelen.

De slotbijeenkomst wordt georganiseerd door de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK).
Meer informatie over de bijeenkomst is beschikbaar op www.2connectbusiness.nl. Hier kunt u zich via het online aanmeldingsformulier in de agenda aanmelden. Aanmelding is ook per e-mail mogelijk via veranstaltung@2connectbusiness.de.
Deelname is gratis.

PROGRAMMA
10.00 - 10.45 uur optioneel voorprogramma) Open-Mind-gesprek EnergieAgentur. NRW/Stichting kiEMT

10.30 - 11.00 uur Ontvangst met koffie/thee

11.00 - 11.30 uur Officiële opening van de bijeenkomst

11.30 - 12.30 uur Best-practice-voorbeelden uit het Project / terugblik op bijeenkomsten

12.40 - 13.45 uur Themaworkshops onder leiding van sprekers van eerdere bijeenkomsten met speciale aandacht voor de sectoren logistiek, food, tuinbouw, health, high-tech, energie en milieutechnologie

(parallel lunch)

13.45 - 14.00 uur Afsluitende borrel - informele Netwerkmogelijkheid

15.00 uur Einde van de bijeenkomst

Met vriendelijke groet,

Ronald Cieraad

Projectleider NL



dinsdag 4 november 2014

Kennisreis en matchmaking ‘Duurzaam Bouwen’ naar Ecobuild Londen maart 2015

BRON: Enterprise Europe Network



Op 4 en 5 maart 2015 organiseert het Enterprise Europe Network een geheel verzorgde reis naar Londen naar de beurs Ecobuild. Ecobuild is een van de grootste beurzen ter wereld op het gebied van duurzaam bouwen en van de gebouwde omgeving. Meer dan 1300 exposanten tonen de nieuwste ontwikkelingen over duurzaam ontwerpen, bouwen,nieuwe bouwmaterialen en technieken, het gebruik van alternatieve energiebronnen in gebouwen, passief bouwen etc.

Deze reis is er een van een reeks reizen die het Enterprise Europe Network regelmatig organiseert in het kader van duurzaam bouwen. Eerdere reizen werden georganiseerd naar Zweden (Växjö), Zwitserland (Zürich) en Ecobuild 2011, 2012, 2013 ebn 2014 (London).

Voor wie is deze reis bestemd?
Deze reis is bestemd voor bedrijven in de bouwketen en met name productiebedrijven van bouwmaterialen, onderdelen, installaties, prefab delen en componenten. Dus bedrijven die toeleveren aan de bouwketen en die geïnteresseerd zijn in nieuwe ontwikkelingen op het gebied van duurzaam bouwen. Het opdoen van internationale contacten is onderdeel van het programma. U neemt deel aan het bij de beurs horende matchmaking event. Dit kan voor u leiden tot nieuwe handelskanalen, technologische samenwerking, in- of export, en het geven of nemen van licenties etc.

Wat kunt u verwachten?
  • Op de beurs verkrijgt U kennis van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van duurzaam bouwen. Meer informatie op www.ecobuild.co.uk
  • Nieuwe zaken partners. De beurs kent de gelegenheid tot deelname aan een matchmaking event. Deze wordt georganiseerd door het Enterprise Europe Network. Wij helpen u graag om de juiste samenwerkingspartner te vinden
  • Zie voor de Ecobuild 2014 reis en onze bevindingen HIER meer informatie

HIER is verdere informatie te vinden over de matchmaking via Enterprise Europe Network:

Voorbereiding:
Voorafgaand aan de reis maken wij in overleg met u een samenwerkingsprofiel voor uw bedrijf. Vervolgens worden daar een of meer geschikte partners bij gezocht. In een of enkele gesprekken van ca. ½ uur krijgt u tijdens de beurs de gelegenheid om daadwerkelijk mogelijkheden tot samenwerking te bespreken. Deze volledig verzorgde reis zal een bron van inspiratie zijn en nieuwe mogelijkheden bieden voor u en uw onderneming.


Wanneer?
  • Woensdag 4 en donderdag 5 maart 2015.
  • Vertrek woensdag morgen(Schiphol). Terugkomst donderdagavond (Schiphol).
  • Enkele weken voor vertrek ontvangt u een gedetailleerd reisprogramma.

Wat zijn de kosten voor u?
De totale reiskosten bedragen circa € 700,- all-in per persoon.
Dit bedrag wordt mogelijk gemaakt door bijdragen van een aantal instanties.
De reiskosten zijn inclusief vlucht- en alle overige reiskosten (vanaf Schiphol),
1 overnachting, lunches/ 1diner, vervoer ter plaatse, bezoek aan de beurs,
deelname aan de matchmaking en een gedetailleerd reisprogramma.



Meer informatie of u aanmelden
U kunt zich aanmelden bij de volgende onderstaande collega's met daarbij uw naam, bedrijfsnaam en contactgegevens.
* Olaf ter Haar, olaf.ter.haar@kvk.nl, Mob. 06 -5162 7373
* Harrie Rosink, harrie.rosink@kvk.nl, Mob. 06- 53109520



Meer informatie over de beurs is HIER te vinden.




OPMERKING: WACHT NIET TE LANG MET AANMELDEN AANGEZIEN ER EEN GROEPSTICKET WORDT GEBOEKT VOOR DE DEELNEMERS EN DE PLAATSEN IN HET VLIEGTUIG BEPERKT ZIJN TOT 16 DEELNEMERS MAXIMAAL. MAAK UW INTERESSE KENBAAR AAN HARRY OF OLAF!


Extra aanbod:
Het is mogelijk om via het NBCC samen met andere ondernemers een gemeenschappelijke stand te organiseren op de beurs, het Holland Paviljoen. Mocht u interesse hebben hieraan deel te nemen dan kunt u contact opnemen met Dhr. Van Deursen van NBCC, The Netherlands British Chamber of Commerce, tel: +31-(0)70-205 5656, E-mail: mvandeursen@nbcc.co.uk

Uitnodiging Early Morning Toast 19 november: Wat zijn de ontwikkelingen en de verwachtingen van de electro mobiliteitsmarkt?

BRON: kiEMT


Elektrisch rijden geniet al jaren een brede belangstelling. Nu er meer dan 40.000 voertuigen met een stekker over de Nederlandse wegen rijden, is er een tekort aan laadpunten. Want de verkoop van elektrische en semi-elektrische voertuigen gaat sneller dan het plaatsen van openbare oplaadpunten. Wat zijn de ontwikkelingen en de verwachtingen van de electro mobiliteitsmarkt? Wist u dat steeds meer bedrijven geld verdienen aan een oplaadpunt en aanverwante diensten? Welke drie vragen moet je stellen om succesvol laadexploitant te worden? Dat en nog veel meer wordt besproken tijdens de volgende Early Morning Toast in Princess Hotel Victoria in Hoenderloo.

Sprekers
Bij iedere ontbijtsessie gaan we nader in op een actuele energietechniek. Dit keer hebben we gekozen voor het thema e-mobiliteit en weer twee sprekers bereid gevonden die vanuit verschillende invalshoeken een presentatie geven. 
  • Anja van Niersen, General Manager bij Allego: Allego komt voort uit netwerkbedrijf Alliander. In opdracht van gemeenten, bedrijven en vervoersmaatschappijen werkt Allego aan gebruiksvriendelijke en toekomstvaste laadpunten. Zodat iedereen altijd en overal eenvoudig en betaalbaar zijn elektrische auto kan laden, thuis, op het werk of onderweg.
  • Robert-Jan Brouwer, oprichter Chargepoint: Chargepoint maakt duurzaam elektrisch vervoer mogelijk. Door de ontwikkeling en uitrol van slimme oplaadinfrastructuur versnellen ze de vergroening van mobiliteit. Chargepoint© bouwt oplossingen die gebaseerd zijn op de techniek en standaarden van de toekomst. Smart, future- en hufterproof. 
Programma
Na het ontbijt van 7.30 uur, start om 8.15 uur het plenaire programma met de eerste spreker:
Anja van Niersen. Zij neemt u mee naar de ontwikkelingen en verwachtingen van de electro mobiliteitsmarkt, wat zijn de nieuwe uitdagingen voor de komende jaren? En waar liggen kansen voor ondernemers op dit thema? Aansluitend gaat Robert-Jan Brouwer nader in op een aantal ontwikkelingen in laadinfrastructuur: Smart Charging en Load Balancing. En welke verdienmodellen kan je als ondernemer toepassen rond slimme oplaadpunten?



Voor wie
De Toast is een ontbijtsessie voor (hoofd)participanten en deelnemers van Stichting kiEMT en wordt eens in de twee maanden op woensdags georganiseerd. Elke keer staat een actueel thema of interessante technologie centraal. De bijeenkomsten zijn uiteindelijk gericht op netwerkvorming en kennisoverdracht. Alle participanten en deelnemers van kiEMT worden hierbij uitgenodigd om zich aan te melden. Ook introducés zijn (eenmalig) van harte welkom.

Waar
Als locatie hebben we weer gekozen voor Princess Hotel Victoria in Hoenderloo. Na aanmelding ontvangt u een week van te voren een bevestigingsmail met de deelnemerslijst en routebeschrijving.

Graag zien we u woensdag 19 november in Hoenderloo, tot dan!

Met vriendelijke groet,
Harry de Vries,
Directeur stichting kiEMT

Cleantech & MVO related links

Enterprise Europe Network - Automotive

Enterprise Europe Network - Energy