woensdag 24 februari 2016

Mix & Match Bijeenkomst:Technische Groothandel Dozon - ICT ontwikkelingen in warehouse management

Bron: KvK

Bij ondernemen en innoveren gaat het vaak om het vinden van nieuwe combinaties, cross-overs. Ondernemers uit verschillende sectoren en disciplines kunnen elkaar verder helpen bij het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten.(mix & match). Daarnaast kan het vaak helpen bestaande dienstverlening verder te optimaliseren

Op woensdag 6 april a.s. organiseren het LEC Liemers en de Kamer van Koophandel een bijeenkomst bij technische groothandel Dozon in Doetinchem. Hier gaat u een goed voorbeeld zien van een samenwerking tussen een groothandel en een IT-dienstverlener.


Dozon is een groothandel met een logistiek centrum in Doetinchem en acht lokale winkelvestigingen. Het levert ca. 30.000 artikelen uit voorraad aan de aannemerij, interieurbouwers en kozijnindustrie. Het bedrijf wil uitgroeien tot een top 3 speler in de regio Oost en Midden Nederland, in het toeleveren van hang- en sluitwerk, ijzerwaren, meubelbeslag, ventilatietechniek, gereedschappen, machines en alle andere aanverwante producten voor de professionele bouwwereld en gerelateerde branches.

Om deze ambitie waar te kunnen maken en te anticiperen op veranderingen in de markt werkt Dozon voortdurend aan de kwaliteit van de dienstverlening en het verbeteren van de productiviteit.


Het afgelopen jaar heeft Dozon daarin een nieuwe stap gezet door een Warehouse Management Systeem (WMS) van IT-dienstverlener Actemium, onderdeel van Vinci, te implementeren. Hierbij is door Dozon en Actemium nauw met elkaar samengewerkt”.

Met dit nieuwe WMS kunnen de orderpickers bij Dozon meer picks per uur aan, omdat ze minder afstanden hoeven te maken. Het nieuwe WMS bevat een module waarmee snellopende artikelen op de best bereikbare locaties komen te liggen. Daarnaast zijn barcodescanners en voicepicking ingevoerd, wat de productiviteit van werknemers en de kwaliteit van de dienstverlening verder zal doen toenemen.
Tijdens de bijeenkomst op 6 april geven Daniël Nijenhuis van Dozon en Henk Tieltjes van Actemium in Zevenaar u inzicht in de manier waarop zij samen zijn gekomen tot het optimale pakket. Wat zijn de voordelen? Waar liggen de uitdagingen? Wat kan wellicht nog verder worden verbeterd? En wat zouden dergelijke systemen kunnen betekenen binnen uw eigen organisatie? De heren gaan hierover graag met u in gesprek en u krijgt de mogelijkheid de verschillende systemen live te zien tijdens de rondleiding door het logistiek centrum.

Programma Woensdag 6 april 2016
15.00 uur Ontvangst bij Dozon, innovatieweg 4 in Doetinchem
15.15 uur Opening, welkom en de nut en noodzaak van kennisdeling
15.20 uur Introductie van het bedrijf Actemium en uitleg over hetgeen het bedrijf bij Dozon in Doetinchem tot stand heeft gebracht.
15.45 uur Introductie van het bedrijf Dozon en uitleg en inzicht in de gemaakte keuzes
16:15 uur Rondgang door het bedrijf. Fysieke indeling en de praktijk van voice (inruimen, picken, tellen), scannen en rollerbanen. Dit alles aangestuurd door het Actemium WMS
17.15 uur Interactieve sessie over de veranderende rol van de groothandel en de nut en noodzaak van een optimale logistiek binnen en buiten het bedrijf.
17.30 uur Afsluitende borrel

Voor deze bijeenkomst is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Meldt u daarom snel aan op Aanmelden mix & match 

Locatie is  Innovatieweg 4, 7007 CD Doetinchem

Wij hopen u graag te ontmoeten op woensdag 6 april!

Met Vriendelijke groet,


Bob Rikken                                             Harry Klein Koerkamp
Adviseur Kamer van Koophandel            Projectleider LEC Liemers
Tel: 06-29555942                                   Tel: 06-20533128

Cleantech & MVO related links

Enterprise Europe Network - Automotive

Enterprise Europe Network - Energy