maandag 9 mei 2016

eHealth en innovatie in Overijssel: regiobijeenkomst in Zwolle Europese eHealth week op 6 juni 2016

Bron: Health Innovation Park

Het Health Innovation Park en OZOverbindzorg organiseren samen, tijdens de Europese eHealth week, een inspirerende, unieke bijeenkomst met als thema eHealth en innovatie. Op maandag 6 juni van 09.00 tot 13.00 uur heten wij u van harte welkom bij de Provincie Overijssel, Luttenbergstraat 2 in Zwolle.

Tijdens de Europese eHealth Week 2016 (6 tot en met 10 juni) in Amsterdam is er dit jaar ook een Nationaal programma wat ingevuld wordt door de Nederlandse innovatieregio’s. Het ochtendprogramma staat in het teken van regionale eHealth initiatieven. Succesvolle regionale eHealth initiatieven dragen bij aan de gezondheid van mensen in de regio. Patiëntenparticipatie staat hierbij centraal. Succesvolle regionale initiatieven worden in de namiddag in Amsterdam bij elkaar gebracht. Regio’s kunnen elkaar ondersteunen en afspraken maken over opschaling naar het nationale inzet.

Regionaal programma
De innovatie van OZOverbindzorg staat in de ochtend centraal. Patiëntenparticiptatie bij de ontwikkeling heeft geleid tot een succesvolle innovatie en implementatie. OZOverbindzorg staat voor samenwerking en delen van zorg tussen cliënten, mantelzorgers, familie en zorgverleners. Alle partijen rondom de cliënt worden samengebracht en kunnen via een eenvoudig computersysteem online met elkaar communiceren over de zorg. De cliënt staat centraal, bepaalt wie toegang krijgt en heeft daarmee de regie in handen.

Deze innovatie wordt tijdens de bijeenkomst gekoppeld aan de verschillende fasen van een innovatietraject. Deskundigen inspireren en enthousiasmeren u op het gebied van innovatie en eHealth.

Inhoud programma:
De dag zal geopend worden door Eddy van Hijum, gedeputeerde voor Economie, Financiën en Deelnemingenbeleid van provincie Overijssel en minister Schippers (via livestream). Vervolgens zal Cindy Hobert, directeur projecten bij OZOverbindzorg, u mee gaan nemen in haar succesvolle innovatie en wat daarbij de succesfactoren en valkuilen zijn geweest. De ochtend zal vervolgd worden door u op verschillende wijzen mee te nemen in de fasen van een innovatietraject middels inspiratiesessies. U kunt u laten inspireren  en ervaringen uitwisselen met ondernemers en specialisten op het gebied van:

  • Marktverkenning/ analyse
  • Opstellen van een businessplan
  • Financiering van innovaties
  • Ontwikkeling & Testen van innovaties

De ochtend wordt afgesloten met Het Lagerhuis. Ondernemers, scholen, medische specialisten, zorginstellingen en deskundigen op gebied van eHealth innovaties gaan met elkaar het gesprek aan over de Implementatie & Opschaling. Over de dilemma’s en de keerzijde van  eHealth innovaties. We bedenken van alles, maar zit de patiënt hier wel op te wachten? Hoe gaan medewerkers om met alle nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot eHealth? En hoe speelt het onderwijs hier op in?

Aansluitend zal er om 12.15 een lunch voor u klaar staan waarbij er gelegenheid is om te netwerken.

Aanmelden en/of vragen
Aanmelden voor deelname kan via info@healthinnovationpark.nl. Eventuele vragen kunt u stellen aan Rosanne Smook, via telefoonnummer: 038 - 202 20 22 of via bovenstaand emailadres. Meld u snel aan, want er zijn maximaal 100 plekken beschikbaar.
Aan deelname zijn geen kosten verbonden. In de week voorafgaand aan de bijeenkomst ontvangt u de huishoudelijke informatie.

Nieuwe zakenpartners vinden op de eHealth Matchmaking Amsterdam
Vind nieuwe internationale partners in Amsterdam tijdens de eHealth matchmaking met Enterprise Europe Network en bouw uw contacten verder uit. Meer dan 70 deelnemers uit 23 landen nemen al deel. De opzet is gelijk aan de matchmaking tijdens de Medica en ConhIT. Meer informatie kunt u HIER vinden.
Deelnemende bedrijven aan de matchmaking zijn HIER terug te vinden, maak nu uw profiel aan en plan een afspraak met een voor u interessante partij. U kunt u aanmelden tot 1 juni aanstaande

vrijdag 6 mei 2016

MKB top 100 - 2016, Overzicht van de MKB Bedrijven die hebben ingeschreven

Bron: KvK

Inmiddels is de inschrijving gesloten voor de MKB innovatie top 100. Een jaarlijks terugkerend event waarin het Nederlandse MKB laat zien hoe innovatief, divers en vooruitstrevend het is. Deze events zijn voor het eerst georganiseerd vanuit Syntens Innovatienetwerk voor Ondernemers en gaan terug tot 2007.

Het ontwikkelen van nieuwe ideeën en dingen gaat niet over één nacht ijs. Toch zijn er ontzettend veel bedrijven met mooie initiatieven op het gebied van innovatie. De Kamer van koophandel presenteert jaarlijks 100 van deze innovaties in de MKB Top100. Dit is een lijst met 100 innovaties uit verschillende branches.

Door een innovatie in te schrijven, wordt zowel de zichtbaarheid van de innovatie als de zichtbaarheid van het bedrijf vergroot. Het is daarom niet alleen voor de winnaar interessant, ook de niet winnaars krijgen veel publiciteit en zichtbaarheid en werkt het door in diverse aspecten van het bedrijf. Nieuwe zakencontacten, open sollicitaties, trots en saamhorigheid binnen de onderneming en soms zelfs een ontvangst op het Provinciehuis Overijssel.

“Door Pathema’s vermelding in de MKB Innovatie Top 100 krijgen onze prospects en branchegenoten meer vertrouwen in onze impact op duurzame koelwaterbehandeling. Deze olievlekwerking van bekendheid helpt ons enorm bij het zetten van een nieuwe standaard in de markt”, aldus Mark boeren, directeur en oprichter Pathema BV op de website van de MKB Top 100.

De MKB top 100 wordt sinds 2007 georganiseerd en er zijn dan ook al heel wat nieuwe ideeën voorbij gekomen. Wilt u weten welke innovaties eerder in de lijst stonden? Het is allemaal terug te vinden in DIT overzicht dat de KvK heeft van de beste innovaties van de afgelopen jaren.

Wilt u weten welke innovaties zich dit jaar hebben ingeschreven? Bekijk het bij het overzicht inschrijvingen 2016.

De winnaar wordt in het najaar van 2016 bekend gemaakt.

woensdag 4 mei 2016

SMART Benelux Business Forum - 6 en 7 juni 2016, Luxemburg

Bron: Enterprise Europe Network

In het kader van het Luxemburgse voorzitterschap van de Benelux Unie organiseert de Kamer van Koophandel van het Groothertogdom Luxemburg en het Enterprise Europe Network-Luxemburg voor de eerste keer het SMART Benelux Business Forum. Doel van het evenement is het versterken van de economische relaties tussen de bedrijven uit de Benelux en haar buurlanden Duitsland en Frankrijk, waaronder de Greater Region, die uit de Bondslanden Rijnland-Palts en Saarland, Wallonië, het Groothertogdom Luxemburg en de Franse regio Lotharingen bestaat. Het matchmaking evenement biedt
u de ideale gelegenheid potentiële zakenpartners uit verschillende landen in een plaats te ontmoeten!

De BeneluxDe Benelux bestaat uit België, Luxemburg en Nederland, heeft 28,5 miljoen inwoners en een oppervlakte van 74.654 km2. De Benelux wordt gekenmerkt door haar grensoverschrijdende samenwerkingsverbanden en haar totale economische integratie, die op het gebied van economische en politieke samenwerking als voorbeeld en inspiratie voor de Europese Unie hebben gediend. Met een duurzame toekomst als streven legt de regio een accent op sectoren zoals energie, mobiliteit, duurzame ontwikkeling, innovatie en milieu.

Highlights van het evenement
Deelname van politici uit de Benelux-landen en van vertegenwoordigers van de Europese Commissie als
“key note speakers”: Kom en luister naar hun visies over grensoverschrijdende samenwerking.
  • Matchmaking evenement: Versterk uw internationaal partnernetwerk.
  • Deelname van instellingen: Informeer uzelf over interessante initiatieven voor bedrijven.
  • Netwerkrecepties: Zet uw gesprekken onder het genot van een hapje en drankje voort.
Doelsectoren
  • Circulaire economie
  • ICT
  • Ecologische technologieën, milieu en duurzame energie
  • Transport & logistiek
  • “Smart cities”
  • Andere hiermee verbonden sectoren 
Doellanden
  • België
  • Nederland
  • Luxemburg
  • Duitsland
  • Frankrijk
Hoe werkt het?
Meldt u aan op www.b2fair.com/beneluxforum2016. Uw profiel verschijnt in de online catalogus.
Met uw toegangscodes kunt u uw afspraken boeken en de afspraken, die met u geboekt zijn, zien.
Aan de hand van de gesprekswensen van alle deelnemers wordt het programma met uw b2bgesprekken
samengesteld. Tijdens het evenement heeft u gesprekken met uw potentiële zakenpartners.

Deelnamekosten
Eerste persoon: 99.00 €, tweede of derde persoon: 75.00 €

Organisatie Plaats en contact 
Luxembourg Chamber of Commerce
7, rue Alcide de Gasperi
L-2981 Luxembourg
Telefoon: +352 42 39 39 333
Fax: +352 43 83 26
E-mail: een@cc.lu

Cleantech & MVO related links

Enterprise Europe Network - Automotive

Enterprise Europe Network - Energy