Bron: Nieuwsbrief AOMB IP Partners
Practicomfort handelt in trapliften van verschillende merken. Bij de zoekmachine van Google gebruikt men het woord “otolift”, een merk van de eiser in deze rechtszaak, als Adword. Op deze zoekopdracht verschijnen een tweetal advertenties van Practicomfort. De eerste advertentie bevat de tekst: “Otolift vindt u op traplift.nl”, de tweede advertentie geeft enkele generieke aanduidingen van trapliften die kunnen duiden op trapliften van Otolift of op die van derden.
In deze zaak oordeelt de rechter dat de eerste advertentie verwarring veroorzaakt bij de consument. Een advertentie die op basis van een Adword verschijnt naast de zoekresultaten moet immers een alternatief aanbieden en niet suggereren dat Practicomfort de merkhouder is...>
Klik hier om verder te lezen.
Practicomfort handelt in trapliften van verschillende merken. Bij de zoekmachine van Google gebruikt men het woord “otolift”, een merk van de eiser in deze rechtszaak, als Adword. Op deze zoekopdracht verschijnen een tweetal advertenties van Practicomfort. De eerste advertentie bevat de tekst: “Otolift vindt u op traplift.nl”, de tweede advertentie geeft enkele generieke aanduidingen van trapliften die kunnen duiden op trapliften van Otolift of op die van derden.
In deze zaak oordeelt de rechter dat de eerste advertentie verwarring veroorzaakt bij de consument. Een advertentie die op basis van een Adword verschijnt naast de zoekresultaten moet immers een alternatief aanbieden en niet suggereren dat Practicomfort de merkhouder is...>
Klik hier om verder te lezen.