dinsdag 5 februari 2013

Workshop ICT enabled manufacturing bij Automotive NL

ICT enabled manufacturingOp donderdag 14 februari 2013 organiseert AutomotiveNL de workshop ICT enabled manufacturing.

De Europese automotive industrie zal in de komende jaren een transitie ondergaan om zich te adopteren naar de toekomst. Een toekomst waarin duurzaamheid een belangrijke rol speelt, maar ook een toekomst waarin globalisering van de afzetmarkt zal plaatsvinden. De thuismarkt verandert en de groeimarkten liggen vaak mijlenver van de hoofdkantoren vandaan. ICT zal een nog prominentere rol gaan innemen bij producerende bedrijven.
De ICT houdt zich (zoals het begrip ook al laat blijken) voornamelijk bezig met Informatie- en CommunicatieTechnologieën. Verdere implementatie van ICT mogelijkheden binnen de verscheidenheid aan productiefaciliteiten zullen de efficiëntie, duurzaamheid en kwaliteit blijven verrijken. Hoewel deze implementatie tijdrovend en bovenal kostbaar is, maakt dit verbeteringen in productiesystemen mogelijk.
Tijdens de workshop geven sprekers van gerenommeerde organisaties een antwoord op de volgende vragen:
Hoe produceer ik meer met dezelfde capaciteit?Hoe verzamel ik data op de werkvloer?Hoe produceer ik in kleinere runs zonder rendementsverlies?Hoe maak ik het productieproces doeltreffender en verbruik ik minder energie?Hoe kom ik vanuit mijn productiedata tot betere en snellere productiebeslissingen?Hoe maak ik mijn proces virtueel zichtbaar en controleerbaar?Hoe beheers ik mijn omsteltijden en machineonderhoud?

Programma

13:00               Ontvangst en registratie
13:30 Introductie workshop ICT enabled manufacturing - Jean Pierre Heijster, AutomotiveNL
13:45 Manufacturing execution systems zijn de oplossing voor uw efficiënte productie resultaat - Johan Smeyers, Dymensis
14:30 ICT enabled Quality Control  Systems - Gerard Remmerswaal, ATS
15:15 Pauze
15:30 Intelligent maintenance systems - Wim Kroon, Act-in
16:15 Plant Simulationsystems for manufacturing - Siemens PLM Software
17:00 Netwerkborrel

Registratie

Inschrijving via  info@automotivenl.com. Na aanmelding ontvangt u een ontvangstbevestiging. Deze workshop is te bezoeken tegen betaling.

Kosten voor deelname*

De kosten voor deelname aan de ANL workshop zijn als volgt:
ANL Leden  € 95,- per persoon, excl. BTW
Overige partijen     € 125,- per persoon, excl. BTW

Cleantech & MVO related links

Enterprise Europe Network - Automotive

Enterprise Europe Network - Energy