donderdag 30 oktober 2014

Workshop 'Haal meer uit octrooien', Zwolle 4 november 2014

Bron: RVO

Bent u bezig met een nieuw product? Laat een ander er niet mee vandoor gaan! Bescherm uw nieuwe product of productieproces. Een goede bescherming van een goede vinding verdient zichzelf dubbel en dwars terug.

Leer er alles over in deze workshop, speciaal voor innovatieve MKB-ers. In een paar uur leert u hoe u octrooien kunt inzetten in uw bedrijf. Ook leert u gebruik te maken van octrooi-informatie voor uw productontwikkeling.

De volgende vragen kunt u na deelname aan de workshop beantwoorden:
  • Heeft het zin mijn product te beschermen?
  • Welke beschermingsvormen zijn er?
  • Hoe werkt het octrooisysteem?
  • Wat kan mijn bedrijf met octrooien en andere beschermingsvormen?
  • Wat zijn de kosten en opbrengsten?
  • Hoe kan ik informatie uit octrooidatabanken gebruiken?
  • Hoe kan ik zoeken in deze databanken?
  • Hoe kan ik bedrijven vinden die met vergelijkbare innovaties bezig zijn?

Uiteraard is er tijdens de workshop voldoende tijd beschikbaar voor uw eigen vragen. Onze octrooiadviseur zal de workshop inhoudelijk verzorgen. Naast deze beknopte workshop bieden wij ook een uitgebreidere module aan:

Octrooien Deel 1: Do’s & don’ts rondom octrooien en IE
Octrooien Deel 2: Zelf op zoek in octrooidatabanken

Informatie:
Wilt u meer halen uit octrooien? Meld u dan aan voor deze workshop. Bent u verhinderd op deze datum? Kijk in onze agenda voor een workshop op een andere datum of locatie.

Cleantech & MVO related links

Enterprise Europe Network - Automotive

Enterprise Europe Network - Energy