vrijdag 17 oktober 2014

KvK Workshop Business Strategie: Klantstrategie voor de toekomst


Bron: KvK Oost Nederland



De wereld om u heen verandert snel. Nieuwe trends, opkomende technologieën en ook de klanten veranderen mee. U wilt groeien, maar hoe komt u aan meer klanten? Hoe zorgt u ervoor dat men u vindt? De kern van succesvolle business begint bij focus: durf te kiezen en u wordt gekozen.

Wat kunt u verwachten.
Op donderdag 30 oktober 2014 organiseren wij voor Overijsselse en Gelderse ondernemers uit de Creatieve industrie de workshop; “Business Strategie: klantstrategie voor de toekomst”. Deze workshop is bedoeld voor de ambitieuze ondernemer met groeiambitie. Je bent als ondernemer op zoek naar (markt)kansen voor nieuwe producten en diensten. Ideeën genoeg, maar hoe maak je van je idee een succes? Hoe zorg je dat je gaat verdienen aan je creativiteit en dat je bedrijf een groei doormaakt?

Om deze vragen te helpen beantwoorden heeft de Kamer van Koophandel het programma Business Strategie ontwikkeld. Een programma met workshops om je te inspireren en te helpen bij het ontdekken en pakken van nieuwe business kansen.

Wat kunt u verwachten:
  • Kennis over klantwaarde oriëntaties en hoe je deze kunt inzetten voor je bedrijf
  • Inzicht in hoe je collega’s scoren op het gebied van klantwaarde oriëntatie
  • Samen met collega-ondernemers op zoek naar het profiel van je ideale klant en verdieping op kansen om waarde te creëren voor je klant

Programma:
14.00 uur: Inloop en ontvangst
14.15 uur: Welkom
14.20 uur: Onder de titel “Kiezen om gekozen te worden” neemt Paul Jansman marketingadviseur bij de kamer van koophandel u mee in de wereld van marketing, positionering en groei.
15.20 uur: Pauze
15.30 uur: werksessie: Propositiehuis; kansen om waarde (uniek aanbod) te creëren voor je klant
16.00 uur: terugkoppeling inzichten, ervaringen en vervolgstappen
16.15 uur: netwerken, borrel en afsluiting


Geïnteresseerd?

Geïnteresseerd? Meldt u aan op: www.kvk.nl/businessstrategie, kosten bedragen € 50,- p.p.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Marieke van Rhee (06- 83627256, Marieke.van.Rhee@kvk.nl) of Hans van Geffen (06-53503332; Hans.van.Geffen@KvK.nl).

Sales training met Nederlands Britse Chamber of Commerce in Bunnik, succesvol naar de UK

BRON: NBCC
Al jaren staat het Verenigd Koninkrijk in de top 4 van meest belangrijke exportbestemmingen voor in Nederland gevestigde bedrijven. Toch blijft het lastig om echt de kansen in het Verenigd Koninkrijk optimaal te benutten.
Door middel van een door de NBCC en Fenedex georganiseerde Masterclass Sales UK krijgt u het inzicht, de kennis en de vaardigheden aangereikt om beter te anticiperen op de Britse manier van zakendoen. Hiermee kunt u uw rendement verhogen uit de samenwerking met uw Britse zakenpartners.

Tijdens deze Masterclass, die gegeven wordt door ervaren trainers, staan de volgende onderdelen centraal:
  • Kenmerken van het commerciële, zakelijke proces in het Verenigd Koninkrijk, de verschillen met het zakelijke proces in Nederland en de redenen die daaraan ten grondslag liggen.
  • Succesfactoren en valkuilen die Nederlandse ondernemers ervaren bij het zakendoen met Britse klanten.
  • Uw USP’s ten opzichte van de Britse klant met daarbij een interactief gedeelte waarin u leert te pitchen in het Engels.

Doelgroep:
Masterclass Sales UK is gericht op sales managers die verantwoordelijk zijn voor de marktbewerking in het Verenigd Koninkrijk.

Datum/lokatie:
De training vindt plaats op woensdag 26 november 2014 in Bunnik.

Overige informatie:
De complete uitnodiging voor deze training en gegevens over aanmelding treft u hier.

Wij hopen u te mogen begroeten tijdens de Masterclass Sales in de UK op 26 november!

donderdag 16 oktober 2014

Mix and Match Creative Industry meets Energy Industry in Amsterdam op 24-11-2014


Bron: KvK

De Kamer van Koophandel organiseert iedere derde maandag van de maand Mix&Match bijeenkomsten. Op 24 november ontmoeten ondernemers uit de creatieve industrie en energie sector elkaar. We organiseren deze bijeenkomst in samenwerking met Create Energy, Immovator en ClickNL.

De energiesector ondergaat sterke veranderingen die grote gevolgen hebben voor de eindgebruiker. In de bijeenkomst wordt duidelijk hoe de energiesector kan samenwerken met de creatieve industrie om deze verandering vorm te geven.

Wat kan de ondernemer verwachten?
  • U krijgt informatie over de laatste trends in de energiesector;
  • U hoort wat een creatief kan betekenen voor de energiesector;
  • Matchmaking tussen de creatieve industrie en de energiesector;
  • Samen nieuwe oplossingen bedenken voor bestaande vraagstukken in de energiesector;
  • U ontdekt nieuwe mogelijkheden ontdekken voor uw bedrijf;
  • U bouwt nieuwe contacten op in een andere sector.

Locatie KvK Amsterdam, Ruyterkade 5
Wanneer maandag 24 november 2014
Tijd 15.00 uur tot 19.30 uur

Aan deze bijeenkomst zijn geen kosten verbonden.

Meld u aan via www.kvk.nl/mixmatching

Agenda: 24 november Kamer van Koophandel Amsterdam

15.00 uur Ontvangst
15.30 uur Welkom door Linde Gonggrijp, directeur Regionale Dienstverlening Kamer van Koophandel
15.35 uur Opening door dagvoorzitter Rob Huisman, oud directeur BNO
15.45 uur ‘Transitie in de energiesector: van centraal naar decentraal’ door Freek van ‘t Ooster, kwartiermaker Create Energy en directeur Immovator
15.55 uur ‘De duurzame aanpak van de Amsterdam Arena en de omgeving (50% komt uit eigen voorziening)’ door Henk van Raan, directeur facility/new business development
16.10 uur ‘Inspirerende voorbeeldprojecten uit de energiesector’ door Robert van den Hoed, lector Energie en Innovatie, Hogeschool van Amsterdam
16.25 uur Samenvatting van de belangrijkste conclusies door Rob Huisman

16.30 uur Pauze

16.45 uur Mix & Match: In kleine groepen ondernemers/specialisten (uit de creatieve en energiesector) verkent u uw marktkansen rond één van de thema’s in de energiesector.

Na de pitches kiest u zelf over welk thema u mee wilt denken:
  • Hoe kan de creatieve industrie woningbouwcorporaties ondersteunen bij wijkgewijze energie-renovatieprojecten? Elke Heidrich, Eigen Haard.
  • Hoe betrekken wij onze bewoners / bezoekers (15 miljoen per jaar) bij nieuwe energieconcepten? Henk van Raan, Amsterdam Arena.
  • Hoe overtuig je consumenten, wijken of energiebedrijven van het belang van data gedreven diensten? Marcel Elswijk, Energygo
  • Hoe kunnen we burgers en burgercollectieven stimuleren om collectief duurzame energie op te wekken? Pauline Westendorp, collectief Wij krijgen Kippen.
  • Hoe kunnen we zorgen voor een gedragsverandering bij consumenten zodat ze kiezen voor duurzame energie?

17.10 uur Mix & Match ronde 1.

17.40 uur Mix & Match ronde 2.

18.10 uur Netwerkborrel

Cleantech & MVO related links

Enterprise Europe Network - Automotive

Enterprise Europe Network - Energy