vrijdag 2 mei 2014

GRATIS Workshop 'Samenwerken en Intellectueel Eigendom', Zwolle (9 mei a.s.)


Bron: RVO

Samenwerken is 'hot'. Veel bedrijven zoeken partners om samen te innoveren. Samenwerking biedt veel voordelen. Maar er kunnen ook knelpunten ontstaan tijdens de samenwerking, bijvoorbeeld over octrooien en andere vormen van intellectueel eigendom (IE). Om misverstanden te voorkomen, is het verstandig van tevoren goede afspraken te maken.
Deze workshop gaat over het beschermen van uw intellectueel eigendom bij technische innovaties, waarbij u samenwerkt met andere partijen.

Tijdens deze workshop komen vragen aan bod, zoals:
  • Wat kan ik bespreken met anderen en wat kan ik beter geheim houden?
  • Hoe voorkom ik dat een ander er met mijn ideeën vandoor gaat?
  • Wat zijn de belangrijkste afspraken die ik in een samenwerking moet maken?
  • Welk huiswerk moet ik doen voorafgaand aan een samenwerking?

Ook lichten we de 'Octrooiwijzer Samenwerking' toe, zodat u meteen concrete praktijkvoorbeelden krijgt.

Datum en tijd:
vrijdag 9 mei 2014
13:00 - 17:00 uur in Zwolle

Informatie:
De workshop vindt plaats bij de vestiging van RVO.nl in Zwolle. Inloop is vanaf 12.30 uur, de workshop start om 13.00 uur. Deelname is gratis, maar het aantal plaatsen is beperkt.
Bent u verhinderd op deze datum? Dan kunt u wellicht een workshop op een andere datum of locatie bijwonen. Raadpleeg hiervoor de agenda op onze website.

Deelname:
Deelname aan deze workshop is kosteloos. Aanmelden kan HIER

Locatie:
Vestiging RVO.nl in Zwolle
Hanzelaan 310
8017 JK Zwolle

Aanmelden
Wilt u meer halen uit octrooien? Meld u dan aan voor deze workshop.

Cleantech & MVO related links

Enterprise Europe Network - Automotive

Enterprise Europe Network - Energy